Prémium beszélgetések - Segesdi Borival 18. rész
Segesdi Bori kerámiaművész egyedi, kézzel festett dísz-illetve használati tárgyairól az új, a „Kocka el van…” sorozatáról mesél.

Segesdi Bori porcelánból készíti dísz- illetve használati tárgyait, minden alkalommal elvarázsolja az anyag finomsága, érzékenysége, és szereti a végletekig formálni, szinezni az anyagot. Munkáit az arany és a platina dekorok teszik egyedivé, különlegessé.

 

"1962-ben, Budapesten művészcsaládban születtem, apám Segesdi György szobrászművész, anyám Jakab Bori iparművész, keramikus. A Berzsenyi Dániel gimnáziumban érettségiztem 1980-ban. Utána két évig kerámiakészítő szakiskolába jártam, ahol a gyakorlati időt az Aquincumi Porcelángyárban töltöttem. A porcelánnal, mint nyersanyaggal a gyárban ismerkedtem meg és szerettem bele.

152931334_1593260614200953_5700311812607565008_n.jpg

Mindig izgatott, hogy meddig lehet tágítani a dekorálás kereteit. Kezdetben próbálkoztam agyaggal keverni és színtestekkel dekorálni színes máz helyett. Megfogott a porcelán finomsága kezelhetősége, korongozhatósága. Technikai lehetőségei határtalan inspirációt jelentenek számomra. Három évtizedes tapasztalatom alapján a kezeim közül kikerülő tárgyak a klasszikus közép-európai, polgári tárgykultúrába ágyazódnak bele, igyekszem funkcióval rendelkező tetszetős és a mai, illetve klasszikus berendezésű lakásokba is illeszkedő tárgyakat létrehozni.

Mióta lehetőségem nyílt az önálló munkára, kipróbáltam a rátétes, csorgatásos, kivágásos technikákat és nagy élvezettel használtam a csipkék, kézimunkák adta dekorálási lehetőségeket. Máz feletti festéshez lüsztereket használok, az árnyalatokat magam keverem, számos egyéni technikát dolgoztam ki. Szívesen használom az aranyat, platinát. Már több mint húsz éve szállítok magángalériákba és a Képcsarnok boltjaiba. Évtizedes tapasztalatom alapján a kezeim közül kikerülő tárgyak a klasszikus közép-európai polgári tárgykultúrába ágyazódnak bele. Másfél éve a Mednyánszky Galériába dolgozom galériavezetőként, felhasználva gyakorlati ismereteimet és tapasztalataimat a műkereskedelem és a magyar képző és iparművészet támogatásában."

Kiállításaim, díjak : 1979. Debrecenben Édesanyámmal 1980 Szeged 1988 Derkovics Terem, Rosenthal Studio 1989 Kiskunhalas 1991 Wiener Neustadt Fiatal Iparművészek Stúdiójával 1998 Hatvan Morvay Galéria 2004. Debrecen 2005. Scherding 2006. Nagykanizsa 2000.-ben a Genius kiállításon díjat és elismerő oklevelet kaptam.

 

 Forrás : https://galeriasavaria.hu/termekek/reszletek/keramia/2929098/SEGESDI-BORI-GYONYORU-VAZA-SZETT-4-db./

A bejegyzés trackback címe:

https://b32-karinthy.blog.hu/api/trackback/id/tr316556874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Iratkozz fel hírlevelünre, és ne maradj le újdonságainkról!

 

Hírlevél feliratkozás

* indicates required

B32 | Karinthy Szalon

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása