B32 2020 - egy szakmai gyakornok szemével

A sárga villamos megállt a Gárdonyi téren. Csapódtak az ajtók, szálltak le az emberek. A barátnőm, Kitti és én csak álltunk, bámultunk ki az ablakon és megpillantottuk a B32 épületét. Nagyon fiatalosnak, modernnek tűnt, különösen azon tény miatt, hogy egy türkizkék körön átlépve juthatunk be a helyre. Ezt az emléket elraktároztuk magunkban.

Időnként térültünk-fordultunk a környéken. Vettünk egy Poketet a Móricz Zsigmond körtéren, ittunk egy kávét a Kelet Kávézóban. Szívünkbe zártuk a Bartók Béla utat, ahol vibrál a kultúra. Közösségszervezés BA szakosok vagyunk mindketten, kulturális közösségszervezés szakirányon. Év elején egy közösségi, kulturális, befogadó szakmai gyakorlati helyet kerestünk magunknak, amikor újra eszünkbe jutott a türkizkék kör. Betértünk a B32-be és megnéztük magunknak a teret, amely küllemében letisztult, de programkínálat terén roppant sokszínű. A Trezor Galériában éppen Borsódy Eszter, Diós Gabriella és Ujj Zsuzsa kerámiaművészek közös Tűzijátékok című kiállítása kapott helyet. Az első hét nap című alkotás előtt álltam, amikor biztos lettem abban, hogy én ezen a helyen szeretnék tapasztalatokat szerezni. Ingyen jutottam kortárs és minőségi kultúrához egy modern helyen, és azt éreztem, ezt szívesen tovább adnám másoknak is.

 

  Az első hét nap. (Forrás: Saját kép)

Nagyon sok dolog történt azóta. A B32 csapatának általunk megismert tagjai nyitottak, és a kortárs kultúra szerelmesei, ami számomra igazán rokonszenves. Lelkes lettem, már az első egyeztetésünk után. A B32 Galéria és Kultúrtér Instagramjának tartalomgyártását, népszerűsítését kaptuk meg feladatként. Kiállításokat fotóztunk, videóztunk és töltöttünk fel Instagram történetek formájában. A Kalap című előadás előtt belestem a bohókás bohócok kulisszák mögötti életébe, és egy posztot készítettem Fehér Dániel színésszel. Utóbbi elementáris pillanat volt az életemben, azt hiszem. Egy-két hete kezdtünk bele a közös munkába, amikor a koronavírus-járvány miatt a négy fal közé szorultunk, a B32 pedig bezárt.

Részlet a Kalap című darabból, középen Fehér Dániel.

Forrás: nezomuveszeti.hu

Nyáron újra megbeszéléseket tartottunk és belevetettük magunkat a programok világába, amit az intézmény csapata ebben a helyzetben megteremtett. A B32 bekapcsolódott a Budapest Pride Fesztivál augusztusi rendezvénysorozatába. Ott volt szerencsém egy nagyon inspiráló előadást meghallgatni az LMBTQ és a feminista mozgalom kapcsolatáról. Őszintén örültem annak, hogy Újbuda szívében ilyen fontos társadalmi témák kerülnek terítékre. Este jegyeket szedtünk a Parkmoziban, ahol megnéztünk az Egymásra nézve című filmet. A Gárdonyi tér fényárban úszott, színes párnákon ültünk és popcornt ettünk.

 

A Parkmoziban.

Forrás: Saját kép

Volt egy hetünk, amikor nagyon sok impulzus ért minket a szakmai gyakorlat által. Instagram történetet készítettünk a Kálmán-nap című előadás tapsrendjéről, ezért beülhettünk a közönség soraiba. Mindig rajongója voltam a kis költségvetésű, de nívós daraboknak. Ennek nyomán nagyon tetszett nekem az atmoszféra, ami fogadott. A színészek olyan szituációkat tártak elém, amelyek szinte bárkivel megtörténhetnek. Úgy éreztem magam, mint aki lopva belesett a szomszédnője vagy az egyik rokona hálószobájába. Két nappal később már az Exkluzív Lemezjátszón vettem részt. Egyik kedvenc együttesem, a Carson Coma volt aznap a programsorozat vendége. Legújabb bakelitlemezüket hallgathattuk meg, amelynek megjelenését már hónapok óta feszülten vártam. Az est házigazdája a koronggal kapcsolatban kérdezte a tagokat, majd hármasával haladtunk a zeneszámok között. Hétvégén már az Őszi Prémium Art Fair designvásár iparművészeinek standjai között jártam fel-alá. Gyönyörű alkotásokat láttam, és minőségi anyagokat fogtam hazai alkotók jóvoltából.

Az Őszi Prémium Art Fair apróságai.

Forrás: Saját kép

A B32 Galéria és Kultúrtér számomra egy olyan hellyé vált ezen kalandos év folyamán, ahol minden teremben értéket találok. A betérőknek csupán azon kell elgondolkodniuk, hogy felfelé veszik az irányt, a B32 Galériába, vagy lefelé, a Trezor Galéria termébe. Mindkettő hibátlan választás. Vannak még független színházi és báb előadások és sok egyéb érdekes program. A jelenlegi helyzetben ezt a rengeteg lehetőséget kellett az online térbe költöztetni, hiszen a vírushelyzet súlyosbodni kezdett novemberben. Megbeszéltük, hogy emiatt az Instagramon archív képek segítségével fogunk arculatot létrehozni. Teljesen új formát adtunk a posztoknak, amikor hirtelen arra lettünk figyelmesek, hogy a B32 programnaptára újra megtelt.

Ma már heti három-négy programnak készítünk tartalmat Instagramon, hiszen az intézmény saját YouTube csatornája mellett megnyílt a B32 virtuális galériája és színházterme. Kulturálódhatunk otthON. Scherer Péter beszélgetéseit követően tárlatvezetésen vehetünk részt, például Alföldi Róberttel. Nagyokat nevethetünk a Nézőművészeti Kft. aktuális EztRád 2020! című koncertjén vagy Prémium Art Fair beszélgetéseket hallgathatunk. A B32 Galéria és Kultúrtér most mutatja meg igazán, hogy milyen sok erő és ötlet rejlik benne, és a mögötte álló csapatban. Megtisztelő, hogy az egyik legfontosabb közösségi média platformon, Instagramon mi képviselhetjük az intézményt.

Gyura Réka

A bejegyzés trackback címe:

https://b32-karinthy.blog.hu/api/trackback/id/tr4916347414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Iratkozz fel hírlevelünre, és ne maradj le újdonságainkról!

 

Hírlevél feliratkozás

* indicates required

B32 | Karinthy Szalon

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása