EztRád 2020! - a Nézőművészeti Kft. ONLINE koncertje
A rendhagyó „EztRád műsorban” a Nézőművészeti Kft. előadásainak dalaiból hallhatunk egy színes-szagos válogatást.

A piszkosaktól A kézmosás fontosságán át, egészen az ősszel bemutatásra került Kicsibácsi, Kicsinéni meg az Imikém című előadásig sokféle produkció elhangzik a koncerten. Meglepetéssel is készült a társulat!  A rendhagyó eseményen egy új dal is hallható lesz, amely a közreműködők örömzenéléséből született erre a rendkívüli alkalomra.
Közreműködik: Jankovics Anna, Jaskó Bálint, Katona László, Kálmánchelyi Zoltán, Kovács Krisztián, Marton Róbert, Molnár Gusztáv, Nagy Dóra, Pápai Rómeó, Simkó Katalin

Kálmánczhelyi Zoltán a Jordán Tamás vezette kőszínházi társulat tagjaként számos produkcióban vett részt a Liliomfitól kezdve a Mohácsi-testvérek által rendezett A falu rosszáig. Idén, tizenkét év után Pestre költözött és a szombathelyi Weöres Sándor Színházat a szabadúszásra cserélte. Az EztRád 2020! koncert az első közös munkája a Nézőművészeti csapatával. A zenés produkcióban elsősorban a dobos szekciót erősíti, így cajónt használ, vagyis tradicionális afroperui dobozon játszik. A színészről kevesen tudják, hogy már tizennégy éves korában pantomimezett, és 1995-től az Új Színház stúdiójában is dolgozott. Kezdetektől fogva színházba készült, azonban Végh Zsolt barátja hatására a filmezés mégis elcsábította. Elsőként Sziget-mesék címmel a Sziget, speciális híradóit készítették el közösen, ezt követően az uristen @menny.hu című kisfilmmel 1999-ben országosan is ismertté vált.

zoli_poszt.png

„Alapító tagja voltam Weöres Színháznak, de az idei évadban már nem szerepelek. Egy szerelem és más munkák Pestre szólítottak, úgyhogy most itt dolgozom. Ez az első közös fellépésem a Nézőművészeti Kft.-vel.

Korábban nem zenéltél?

De igen. Szombathelyen 2015-ben zeneszerető barátaimmal meg is alapítottuk a Mágikus Mintha együttesünket is. Ez egy színházi kifejezés, az egész olyan, mintha az élet lenne… Eleinte hobbizenekar volt, de az utóbbi időben egyre többet léptünk fel. Ebben a formációban főleg kongáztam. Később vettünk a színház támogatásával egy szuper, nyolcütős szintetizátor dobot is, úgynevezett octapadot. csodálatos dolgokat lehet vele csinálni. Most ezt nem hoztam, helyette cajónt használok. (…) Alapvetően mindenen tudok dobolni, de persze nem mindennek van jó hangja. Dobolni egyébként sosem tanultam, csak sokat gyakoroltam.

Hogy kerültél az EztRádba?

Gyulay Eszter már gyakorlatilag azóta, hogy Szombathelyre leszerződtem hív a Nézőművészetibe. Mindig kért, hogy szálljak be, dolgozzak velük. Most jött el az idő. A pandémia azonban sok lehetőség megakadályozott, mert azt is terveztük, hogy a Kalap előadásban is közreműködök majd, és az előadást visszük iskolákba is. Most várni kell erre.

zoli.jpg

De jól ismered őket?

Igen. Sőt évek óta tervezem a társulat szórólapjait, plakátjait. A weboldalukat is én fejlesztettem. Ilyen polihisztor vagyok, programozok, rajzolgatok…

Gyerekkorod meghatározó zenei élményei?

Sok mindenbe belekóstoltam, így hallgattam Eddát, Bikinit, de igazából mindig is nagy Hobós voltam. A Hobót magamtól szerettem meg, nem divatból. Azonban a rendszerváltás után már nem rajongtam értük. Addig jártam Hobó klubba, és minden koncerten ott voltam. A Beatrice is nagy kedvenc volt, de Feró még időben belátta, hogyha nincs mi ellen lázadni felesleges tovább nyomni az egészet.

Szóval főleg a bluest szereted…

Igen, de közben imádom a U2-t is. Ha meghallom az olyan, mint a virágoskert. Ez még tinikoromban kapott el, és úgy tűnik, hogy életem végéig elkísér. De a klasszikusokat is bírom. Főleg Beethoven szimfóniáit hallgatom sokat, érdekes, hogy Mozart már kevésbé érdekel. A zene mindenhova kísér. Most, hogy az EztRád koncertben debütálok, és újra dobolok, az a célom, hogy valahogy benne legyek, láthatatlanul integrálódjak. 

Az EztRád 2020! koncert oszlopos tagja Katona László, aki a Marosvásárhelyi Nemzeti Színházból érkezett Budapestre a kétezeres évek elején. Az ország egyik legprogresszívebb színházi csapatánál a Krétakörnél kezdte meg hazai pályafutását. De játszott Mundruczó Kornél filmjében, szerepelt Hajdu Szabolcs mozijában, később alapító tagja lett a Nézőművészeti Kft.-nek. Jelenleg az Apatigris, a Drága örökösök, és A tanár című sorozatokban is láthatjuk. A B32 Galériában legutóbb Dániel András szövegei nyomán színpadra adaptált Kicsibácsi, Kicsinéni meg az Imikém című zenés, abszurd történetben alakította Kicsibácsit.

 

„Már kamaszkoromban basszusgitároztam, és a középiskolában volt egy saját rock zenekarunk is a Kopo Blues Band. Később, amikor elmentem felvételizni a Marosvásárhelyi Színművészeti Egyetemre sokszor jól jött, hogy tudok gitározni, de azért nem szerettem volna – és ma is így vagyok vele –, amolyan gitáros csávó maradni. Igazán nem ez a szakmám, nem is vagyok profi zenész. Persze van néhány előadás, amelyben gitároznom és énekelnem kell, mert így működik a darab. Ilyen például a Kézmosás fontossága, a Testvérest, ahol konkrétan egy rockzenészt alakítok, vagy most legutóbb a Kicsibácsi, Kicsinéni meg az Imikém című előadás, ahol bár nem gitározom, de többször dalra fakadok. Korábban a Krétakörben megcsináltuk a Színész-TáncZenekart, ami rendesen úgy is működött, ahogyan az együttesek.  Több helyen felléptünk a Gödörtől kezdve az A38 hajóig.

katona_jo.png 

 

Nagyon szerettük ezt a felállást. Valahogy egészen más egy színész-zenekar, mint egy „hagyományos”. Több benne a játék vagy talán szuggesztívebb az előadás.

Igen, én is ezt gondolom. A mostani EztRád koncert is hasonló, de elsősorban koncertként tekintek rá, vagyis nem színházi produkció. Azonban olyan dalokat és zenei témákat használunk fel benne, amelyeket a nézők korábbi előadásainkból már ismerhetnek, de vannak köztük saját szerzemények is. Egyszer már kipróbáltuk ezt a felállást a Karinthy Színházban, és működött. Abszolút olyan volt, mintha profi koncert-zenekar lennénk.

Egy ilyen rendhagyó helyzetben zenészként lépsz fel, vagy valamilyen színész karakterként?

Ezt a koncertet teljesen zenészként fogom fel. Persze az énekléssel együtt van plusz felelősség. De nincs az az izgalom bennem, mint egy előadásnál. Itt annyi, hogy figyelnem kell a szövegre illetve arra, hogy a gitárjátékban ne hibázzak. Az a lényeg, hogy jól szóljanak a dalok és a hangszerek időben összeálljanak. Számomra ez az egész egy ilyen civil dolog.

Tóth Krisztina a meseírásról azt mondta, hogy számára az a jutalomjáték. Talán te is így vagy ezzel.

Nekem elsősorban könnyebbséget jelent egy koncertet lenyomni. Az előadásban sokkal több a drukk. 

Otthon is szoktál csak úgy magadnak énekelgetni?

Szoktam otthon énekelgetni, mondjuk a „Kézmosás dalokat” nagyon szeretem, de van az Ady/Petőfi estünk, ahol Adyt játszom, és ott többször egy szál gitárral kell kiállnom. Na, ezeket a számokat is gyakran, csak úgy magamnak énekelgetem otthon. Régen nagyon sok dalt tudtam kívülről. Betéve ismertem a Koncz Zsuzsa, Cseh Tamás, vagy az LGT számokat.  Ma sajnos csak foszlányokban emlékszem rájuk. Most főleg azok maradnak meg bennem, amelyeket aktuálisan is játszunk. Néha ráveszem magam, ha nagyon tetszik valami, hogy önszorgalomból megtanuljam, de ezt már ritkán csinálom.

lacimaszk.jpg

Mi az, ami mostanában megérintett és kedvet kaptál hozzá?

Volt, hogy egy-két Quimby dalt megtanultam, pedig nem kellett előadnom sehol, vagy ami nagyon tettszett még, az a Bajdázó Lekapcsolom a villanyt a fejemben című slágere.  Azt is annyira bírtam, hogy gyorsan bevágtam.

Gyakran utazol kocsiban, akkor mit hallgatsz?

Mindenfélét a metáltól kezdve a népzenéig. De hangosan csak akkor énekelek, amikor egyedül vagyok. Tavaly Mogyoródon laktam és az előadások után félórás kocsiúttal mentem mindig hazafelé. Az egyik rádióadón, talán a Dankón, van egy világzenei műsor, ami elképesztő. Olyan hihetetlen zenei kultúrákat mutat be az afrikai zenétől a portugál vagy akár a lisszaboni dalokig, amelyekről korábban soha nem hallottam. Megdöbbentő, hogy milyen sokféle muzsika létezik.

Van, hogy valami nagyon megérint és sírva fakadsz?

Nagyon, nagyon ritkán szoktam, de most eszembe jutott, hogy egyszer, amikor épp Franciaországban jártam és utaztam, az országúton hallottam egy gyönyörű afrikai dalt. Beszélek valamelyest franciául, és értettem a szöveget is. Így persze kiderült, hogy a szerző ezt a számot a gyereke halála után írta. Este fél 11 volt, de le kellett álljak egy fél órára az útszélére, csak utána bírtam továbbmenni.

Az EztRád 2020! koncert másik fontos énekese Molnár Gusztáv, akit több táncos-komikus és drámai szerepben láthattunk már a Szputnyik Hajózási Társaságtól kezdve a Miskolci Nemzeti Színházig. A színész a Nézőművészeti Kft. számos előadásának is meghatározó szereplője, ráadásul a Drága örökösök című sorozat népszerű Szláven postása is.
Molnár Gusztáv így mesélt a zenéhez fűződőd viszonyáról:

„Alapvetően zenei beállítottságú vagyok. A középiskolában igazi rokker voltam. Mindig nagyon sok zenét hallgattam, és hallgatok a mai napig. Van olyan, hogy négytől ötig pörgős death metal megy nálam, hörgés és ami vele jár, aztán öttől fél hatig jönnek a Chopin zongoraszonáták, majd késő este a népdalok. Bodó Viktor és társulatánál a Szputnyik Hajózási Társaságnál is nagyon sok zenét használtunk, de énekelni nem kellett. Majd amikor elszerződtem Miskolcra (Miskolci Nemzeti Színház), az első szerepem pont egy zenés vígjátékban volt. Az Én és a kisöcsémben alakítottam egy táncos-komikus főszerepet, Dr. Sas karakterét." (Molnár Gusztáv) 

130861864_2751883638421167_2887053755037138265_n.png
Az EztRád 2020! koncert másik oszlopos tagja Katona László, aki a Marosvsárhelyi Nemzeti Színházból érkezett Budapestre a kétezeres évek elején. Az ország egyik legprogresszívebb színházi a csapatánál a Krétakőrnél kezdte meg hazai pályafutását, játszott Mudruczó Kornél filmjében, szerepelt Hajdu Szabolcs mozijában, később alapító tagja lett a Nézőművészeti Kft.-nek.

A bejegyzés trackback címe:

https://b32-karinthy.blog.hu/api/trackback/id/tr216338856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Iratkozz fel hírlevelünre, és ne maradj le újdonságainkról!

 

Hírlevél feliratkozás

* indicates required

B32 | Karinthy Szalon

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása