Lemezjátszó Patkó Béla Kikivel
Február 8-án Az Első Emelet 1990-ben megjelent Kis generáció lemezéről mesél Kiki, aki az ország legsikeresebb énekeseként ’86-tól öt éven át az Év énekese díjazottja is volt.

Patkó Béla Kiki bár autószerelő-szakközépiskolát végzett, egy percig sem dolgozott a szakmában. Az öntörvényű, énekelni vágyó Kiki hamar megtalálta az útját, első zenekarával a Jeeppel már 1976-tól rendszeresen koncertezett, mint énekes-basszusgitáros. Később az Óceán nevű bandájával vált egy csapásra közismertté, amikor 1981-ben a Táncdalfesztiválon elénekelte a Hobo paródiaként is számon tartott botrányos Kuka bluest.

Az igazi átütő sikert később az Első Emelet hozta meg neki, amelyben meghatározó karakterű frontemberként egy ország rajongott érte.

A jellegzetes szintipopot játszó újhullámos Első Emelet a nyolcvanas években óriási sztár volt. Több mint egymillió lemezeladással a hazai pop élet éllovasai közé tartoztak, koncertjeik  harminc éves fennállásuk alatt végig teltházzal mentek.

kisjo.jpg

A Kis generáció az Első Emelet együttes hetedik nagylemeze, mely 1990-ben jelent meg a Proton kiadó gondozásában. Ez volt a zenekar utolsó stúdióalbuma.

„Érdekes dolog volt, amikor azt mondta a Proton Kiadó tulajdonosa Wilpert Imre, hogy mi lenne, ha ezen a lemezen olasz slágereket játszanánk, mert az nagyon menő, és az valószínűleg nagy népszerűséget hozna. Hát mondtuk, hogy nagyon köszönjük a felkérést, de azok akkor nem mi leszünk. Az olasz slágereket majd Eros Ramazzotti megoldja.

Ez volt a 7. nagylemezünk és ekkor már nagyon sok koncerten és lemezen voltunk túl. Már egy olyan korszak volt, amikor még ugyan volt érdeklődés a zenekarra, de már nagyon szétfelé húzott mindenki. Berkes Gábor folyamatos reklámzenéket írt, Kis Szabó Gábor már kiadónál dolgozott. Annyifelé voltunk, hogy azt mondtunk, hogy a Kis generáció album megjelenése után tartunk egy kis szünetet, hogy mindenki végezhesse az egyéb dolgait. Ilyen tekinteteben ’91-ben lett vége a zenekarnak, hat évig bírtuk, majd ’97-ben lett a BS koncert, akkor jöttünk vissza igazából.(…)

A lemez jellegzetes hangzását mi találtuk ki, a Rapülők később ezt felhasználta. Az volt a törekvésünk, hogy mindig valami újat próbáljunk ki, a korábbi lemezektől eltérőbbet. Mindig egy kicsit odébb toltuk a hangsúlyokat, és úgy döntöttünk, hogy a Kis generációnál ütősebb, modernebb legyen a megszólalás. És ez sikerült is, ezt a korongot simán össze lehet hasonlítani a mai kortárs zenekarokkal, bármelyik mellé oda lehet tenni.(...)

Hogy ez minek köszönhető? Annak többek között, hogy Szigeti Ferenc volt a producere, és hogy a kiváló Kerpel Péter hangmérnök dolgozott rajta a Magyar Rádió 8-as stúdiójában. Az anyag digitálisan szól, de szalagos magnóval, analóg módon készült. A legnagyobb érdekessége a lemeznek az, hogy itt foglalkoztunk a legtöbbet az énekkel. Az előző  albumoknál gyakorlatilag az volt, hogy feljátszotta mindenki a saját részét, és utána gyorsan még az éneket is felvették, hogy indulhasson azonnal a keverés. Ez a lemez volt az első, ahol az ének is rendesen meg volt csinálva.” (Kiki)

A lemezen közeműködttek:

Ének: Patkó Béla,

Billentyű, vokál: Berkes Gábor

Gitár, billentyű, vokál: 

Bogdán CsabaBasszusgitár, gitár, vokál: Kisszabó Gábor

Dob: Szörényi Örs

Szaxofon: Muck Ferenc 

Vokál: Keresztes Ildikó , Demeter György 

Dalszöveg: Geszti Péter

A bejegyzés trackback címe:

https://b32-karinthy.blog.hu/api/trackback/id/tr8116418654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Iratkozz fel hírlevelünre, és ne maradj le újdonságainkról!

 

Hírlevél feliratkozás

* indicates required

B32 | Karinthy Szalon

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása