Müller Péter a Kontroll Csoport megszűnése után alapította (1983) Bárdos Deák Ágnessel a Sziámit. Az együttes kritikusai szerint ugyanazt a szövegcentrikus, önirónikus depresszív stílust vitte tovább, amit a Kontroll Csoport képviselt.
Müller Péter zenekara gyakran változtatta nevét, a Sziámi mellett még a Sziámi Zenei Társulat, After the War és Mad Max néven is szerepeltek. Tíz év alatt legalább három periódust élt meg a zenekar, a központban mindvégig Müller Péterrel, aki - hogy egy közös színházi munka apropóján megkülönböztesse magát édes nevelőapjától, Müller Péter drámaírótól -, harmadik neveként a Sziámit kezdte használni.
A rendszerváltás előtt lemezük sohasem jelent meg, hiszen szomorú, sötét hangulatú dalaik és szövegeik nem tetszettek a lemezkiadónak, csak nagy változtatások árán engedélyezték volna a kiadásukat. Természetesen Müller Péter ebbe nem ment bele, így az az egyetlen megoldás maradt, hogy kalózkazetta formájában terjesszék anyagukat.
1989 után sorra jelentek meg lemezeik. Müller Péter nemcsak zenét írt, hanem az Ex-kódex és a Mi jut eszedbe az énekesről? című filmeket is ő rendezte. Valamint az ő agyából pattant ki az a nagyszerű ötlet, hogy a Diáksziget létrejöjjön.
forrás: rockbook.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.