Lemezjátszó Szűcs Krisztiánnal
Szűcs Krisztián a Heaven Street Seven 2000-ben megjelent első magyar nyelvű lemezéről a Cukorról mesél.

A Heaven Street Seven (Szűcs Krisztiánénekgitár, Németh Róbert -basszusgitár, Takács Zoltánbillentyű, vokál, Ábrahám Zsolt- gitár, Orbán Gyuladob) inide-gitárpop zenekar 1995-ben alakult és kezdetben számaikat angol nyelven énekelték.

Akkoriban és ezt persze ma is sokan így gondolják –, az alternatív együttesek egy része úgy tartotta, hogy a rockendroll nyelve az angol, és ezt olyan, a kilencvenes években külföldön is népszerű hazai zenekarok, mint például az Andersen vagy a Sexepil bizonyították, mert a kilencvenes években az elképesztően népszerű és nagyon menő MTV alternatív 120 perc című műsorába a klipjeikkel bekerültek, ami akkoriban Magyarországon nagy ritkaságnak számított.

heaven_street_seven-cukor_400x400.jpg

A HS7-nek a hazai igaz áttörést és a valódi népszerűséget azonban a magyar nyelven megjelent Cukor című album hozta meg, ezen a lemezen olyan szuper slágerek voltak mint a Mozdulj!, Sajnálom., vagy például a Hol van az a krézi srác?.

A címről

„Robi szokta azt mondani, amikor a Cukor lemezről kérdezik, hogy Stuttgartban született meg a cím, amikor kint voltunk stúdiózni, és egy kávézóban üldögéltünk, és én állítólag eléggé bunkó módon nem kértem a cukrot, hanem csak annyit mondtam hogy „cukor”. Én nem hiszem el egyébként, mert én ennél sokkal udvariasabb vagyok, de az az igazság, hogy amikor gondolkodtam azon, hogy miről fogok beszélni ebben a műsorban, rájöttem hogy egy csomó mindenre nem emlékszem, illetve egy csomó dolog biztos lesz, ami az eszembe jut majd váratlanul a műsor közben, tehát valahogy így vagyok ezzel a címmel is…

Az biztos, hogy próbáltunk valamilyen egyszerű, mindenki által érthető, de nem is jelentős dolgot kitalálni, szóval nem is tudom… a Cukor címet szerintem az utolsó pillanatban találtuk ki, mert általában imádok agyalni címeken, nem csak lemezeknek, minden másnak is, és mindig van rengeteg opció, és a végén azt kiválasztani, hogy mi a jó elég nehéz, mert közben rájövök, hogy mindegyik opció rossz valamiért, és akkor a végén nulla jó megoldás marad, de persze azért mégis kéne cím, szóval mindig ez van.”(Sz. K.)

A Kézis srácról a Mandinernek

Forrás :

https://fesztival.mandiner.hu/cikk/20150901_ellenszelben_pisaltunk_husz_even_at_szucs_krisztian_a_mandinernek

„... Nem attól lesz sláger valami, hogy a szerző azt akar írni. A Mikor utoljára láttalak című dalunk volt olyan, hogy slágernek szántam. A legutolsó lemezen meg ott van a Rengeteg bor című. Azt hittük, hű, megvan, ez az, ez durran majd hatalmasat. Aztán semmi. A búcsúkoncerten is el akartuk játszani, készítettünk belőle ezer verziót, a próbateremben hatalmasnak is hallottuk, de színpadon egyszerűen nem működött. Fene érti ezt. A „Krézi srác” írásában meg egyáltalán nem volt semmi tudatos.(...) 

Már elkészült a Cukor című lemezünk, megvolt minden dal, én meg betettem egy kazit otthon. Régen, 16 éves koromban ilyen kétszer 45 perces kazikra gitároztam-dudorásztam fel az ötleteimet. Na, ott volt a Krézi srác. Lementem próbára és szóltam, hogy van még egy szám, azt még rá kellene rakni a lemezre. Valami szöveg is kellett rá, gyorsan leírtam, milyen irányba kellene mennie, rímelt, szótagszámra kijött. Tíz perc alatt megvolt. Úgy is maradt, egy az egyben. Semmi görcs, semmi szenvedés. Fogalmam nem volt, hogy ez lesz a legnagyobb slágerünk. Aztán még Ganxsta Zolee is ezt játszotta el tőlünk most nyáron a VOLT-on!" (SZ. K.)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b32-karinthy.blog.hu/api/trackback/id/tr1716520588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Iratkozz fel hírlevelünre, és ne maradj le újdonságainkról!

 

Hírlevél feliratkozás

* indicates required

B32 | Karinthy Szalon

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása