Lemezjátszó Classic Gömöry Zsolttal
Gömöry Zsolt 1986-ban az együttes 6. nagylemezének készítésénél már hivatalosan is Edda tag volt. A billentyűs-zeneszerző Horváth Gergelynek mesélt a korongról; az ikonikus dalokról és taggá válásának történetéről december 7-én.

Az Eddá-t, vagy ahogyan a kezdetekben hívták a Griff zenekart 1974-ben Miskolcon Halász József alapította. A tagok főként a Miskolci Nehézipari Műszaki Egyetem hallgatói közül kerültek ki. Rövid idővel a megalakulás után, a már Edda néven működő formációhoz bekapcsolódott Pataky Attila is, aki máig az együttes frontembere, meghatározó alakja.  Az évek során a banda rengeteg tagcserén és átalakuláson esett át. 1986-ra az együttes felállása stabilizálódott, és megjelent a 6. album, amellyel egy új, korszerűbb hangzású Edda lépett a színre, és a zúzós nóták mellé a líraibb számok is felsorakozhattak. A „bakancsos” Edda korszak véget ért.

Gömöry Zsolt már 1985-ben részt vett az Edda újjáalakításában, kezdetben vendégzenészként. Az 5. album megjelenése után vált állandó taggá. Azóta ő az együttes legtöbb dalának zeneszerzője.

edda.jpg

 

Az együttesről szóló leírásokban sok helyütt olvasható, hogy Pataky 1984-ben úgy döntött, hogy újraindítja az Eddát. Kiutazott Norvégiába, ahol hónapokon keresztül "vendéglátózott", azaz egy szórakozóhelyen zenélt  néhány zenésztárásával együtt. Amikor hazajött felgyorsultak az események.

„ Egy demó anyaggal jött haza Norvégiából kilenc hónap után. Már az előző lemezükön is együtt dolgoztam velük zeneszerzőként, és sok mindent beletettem abba az albumba. Ilyen próbaidőszak volt. Így kezdtünk el a külföldi útja után újra közösen gondolkodni az együttesről. (…) Még magam sem tudtam, hogyan fogunk majd együtt dolgozni. Aztán a  munka során, és azon is túl, egyfajta barátság alakult köztünk. Talán Attila érezte, hogy bennem megtalálható az a muzikalitás, képesség, amelyre az Eddának éppen akkor szüksége volt. (...) Az 1985-ös BS (Budapesti Sportcsarnok) koncert után lettem igazi Edda tag. Ez egy vízválasztó volt a zenekar életében. Rengeteget próbáltunk, szinte nomád életet éltünk, sok mindenen mentünk keresztül. Egyszer megszámoltam, hogy hányszor tanultam meg a „Minden sarkot”, 32-ig jutottam. Nagy megtiszteltetés volt, hogy benne lehettem a koncertben, és aztán a turnéban is. Az Edda-6. egy nagyon jó album lett, a legjobbak között van.”

 A beszélgetés az alábbi linken hallgatható meg:

https://www.facebook.com/B32kulturter/videos/145804673593236

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://b32-karinthy.blog.hu/api/trackback/id/tr1116319334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Iratkozz fel hírlevelünre, és ne maradj le újdonságainkról!

 

Hírlevél feliratkozás

* indicates required

B32 | Karinthy Szalon

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása